.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سحر و افطار غذاهای دیرهضم مصرف کنید

با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز، باید هنگام سحر و افطار غذاهایی مصرف کرد که به کندی و دیر، هضم می‌شوند.

دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: غذاهای دیرهضم معمولاً ۸ ساعت در دستگاه گوارش می‌مانند، در حالیکه غذاهای زود هضم فقط۳ تا۴ ساعت در معده باقی می‌مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد کرد.


بنابراین گزارش، حبوبات و غلات مثل جو، گندم، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار، ‌ برنج با پوست و غیره از جمله غذاهای دیر هضم به حساب می‌آید و غذاهای زود هضم، غذاهایی است که حاوی قند، آرد سفید و غیره هستند.


بر اساس این گزارش، غذاهای سرخ شده باید به مقدار کم مصرف شوند، زیرا باعث عدم هضم، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب می‌شوند.


این گزارش می‌افزاید: افراد باید از خوردن غذاهای حاوی قند زیاد، سرخ کردنی، پرچرب و همچنین چای زیاد در هنگام سحر خودداری کنند زیرا مصرف چای، باعث افزایش ادرار شده و از این طریق نمک‌های معدنی که در طول روز بدن به آن‌ها نیاز دارد، دفع می‌شوند.


بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه، مصرف کربوهیدرات‌های مرکب در سحر که مدت طولانی تری هضم می‌شوند، باعث می‌شود کمتر گرسنه شوند و حلیم یک منبع عالی پروتئین بوده و از غذاهایی است که دیر هضم می‌شود.


این گزارش حاکیست، خرما منبع عالی قند، ‌فیبر، کربوهیدرات، پتاسیم و منیزیم است که مصرف آن در زمان افطار و سحر بسیار مناسب بوده همچنین مصرف زیاد آب یا آب میوه در فاصله بین افطار و زمان خواب توصیه می‌شود زیرا باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می‌شود./برنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 مرداد 1390
نمیدونم چراهمه سایتها میگن اینوبخورکمتر گرسنت میشه یااینو نخورتشنگیت بیشتر نشه؟؟؟؟؟؟؟؟/ چرا فراموش میکنیم یکی از فلسفه های روزه چشیدن طعم گرسنگی وتشنگی هست تا به یاد فقرا وقحطی زده های بیفتیم یا همونطوریکه تو احادیث وروایات داریم تمرینی بشه برای تحمل عطش وتشنگی روز قیامت...........

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.299 seconds.